Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2010 22:01 - ЛЮБОВТА....
Автор: priqtel12 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9593 Коментари: 22 Гласове:
21

Последна промяна: 22.01.2011 21:28


Тъй като този мой постинг е 100-тен на брой,
ми се искаше той да е посветен на нещо красиво,
на нещо истинско и непреходно......Е, мисля, че любовта
в живота ни е едно от нещата, без които не можем
/ тук някой веднага ще си каже: "Защо пък да не можем?
Та аз си живея толкова добре и без нея!!!" Той може би
ще е прав за себе си, но аз няма да се съглася с него....
Да, бихме могли и без нея, но ще ни бъде някак празно,
"неуютно" в душите, ще се чувстваме неудовлетворени,
недоволни и вечно чакащи нещо.


Вчера прочетох нещо, което ми направи силно впечатление. Ето го: 
"Първото стъпало
(индийска притча)
Един човек отишъл при свещения Рамануджа и казал:
— Искам да намеря пътя към Бога. Помогни ми!
Рамануджа внимателно го погледнал и попитал:
— Кажи ми най-напред, ти обичал ли си някого?
Мъжът му отвърнал:
— Аз не се интересувам от светски работи, любов и прочие. Аз искам да стигна до Бога!
— Моля те, помисли още веднъж. В своя живот обичал ли си жена, дете или който и да е друг?
— Аз вече ти казах, че не съм обикновен мирянин. Аз съм човек, който иска да познае Бога. Всичко останало не ме интересува. Не съм обичал никого.
Очите на Рамануджа се изпълнили с дълбока тъга и той отговорил:
— Тогава това е невъзможно. Отначало ти трябва да научиш какво е това да обичаш някого истински.Това ще бъде първото стъпало към Бога. Питаш ме за последното стъпало, а ти самият още не си стъпил на първото. Иди и обикни някого!"
image    Даааа....."Иди и обикни някого!" Толкова е просто....
Но преди това трябва да се научим да обичаме
себе си......Обичта към другите тръгва от нас,
нашето сърце трябва да е готово да даде любов,
за да може да получи любов......
В противен случай или няма да разберем, когато ни бъде дадена; или пък ще я загубим бързо поради недооценяването на получения дар.......

image

*****
Любовта е велика преобразяваща сила!

*****
Без любов всичко е нищо!
image
Без любов всяка добродетел
губи своето значение.

Не съм сигурна кой е автора на думите по-долу. Според едни това са думи, изречени от игумен Евмений, автор на много книги, статии и изследвания, а според други - на Киевският митрополит Владимир:
  "ЗАДЪЛЖЕНИЕ без любов прави човека РАЗДРАЗНИТЕЛЕН.

ОТГОВОРНОСТ без любов прави човека БЕЗЦЕРЕМОНЕН.

СПРАВЕДЛИВОСТ без любов прави човека ЖЕСТОК.

ИСТИНА без любов прави човека КРИТИКАР.

ВЪЗПИТАНИЕ без любов прави човека ПРОТИВОРЕЧИВ.

УМ без любов прави човека ХИТЪР.

ЛЮБЕЗНОСТ без любов прави човека ЛИЦЕМЕРЕН.

РЕД без любов прави човека ДРЕБНАВ.

ПОЗНАНИЕ без любов прави човека НЕОТСТЪПЧИВ.

ВЛАСТ без любов прави човека НАСИЛНИК.

ЧЕСТ без любов прави човека ВИСОКОМЕРЕН.

БОГАТСТВО без любов прави човека АЛЧЕН.

ВЯРА без любов прави човека ФАНАТИК.

*****

Дълг, изпълнен с любов, прави човека ЩАСТЛИВ.

Отговорност, носена с любов, прави човека ДЕЛИКАТЕН.

Справедливост, прилагана с любов, прави човека БЛАГ.

Истина, представена с любов, прави човека ДОБРОЖЕЛАТЕЛЕН.

Възпитание, провеждано с любов, прави човека ХАРМОНИЧЕН.

Ум, прилаган с любов, прави човека ЧЕСТЕН.

Любезност, изразена с любов, прави човека ОТКРОВЕН.

Ред, оформен с любов, прави човека ВЕЛИКОДУШЕН.
Познание, приложено с любов, прави човека ТАКТИЧЕН.

Власт, упражнявана с любов, прави човека СПРАВЕДЛИВ.

Чест, носена с любов, прави човека СКРОМЕН.

Богатство, управлявано с любов, прави човека ЩЕДЪР.

Вяра, живяна с любов, прави човека ТОЛЕРАНТЕН.
  *****
image
 

ЛЮБОВ - МАГИЧЕСКА РЕАЛНОСТ Любов - магическа реалност,
неоскърбени светове,
в които жадно и нормално
сърцето-чудо ни зове.
То търси истина и милост,
и в синкавия полуздрач
се смесват най-необяснимо
очакван смях с нечакан плач.
И веят в тръпните дървета
нехайни, неми ветрове.
А в странен климат по полето
цъфтят заветни цветове.
Най-често във предсънно време
дъжд люляков ще зароси.
Там чуваш честни обяснения

и още вярваш на сълзи.
И накипяла правда има
във жеста, в трепета, в гласа:
или отчаян ще заминеш,
или ще вършиш чудеса.

/Павел Матев/

image
/СЛЕДВА/
 



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. haralanov - Карал съм я и без Любов...
15.01.2010 22:06
Нищо особенно...))))
цитирай
2. priqtel12 - Но не ти ли е по-хубаво с любов,
15.01.2010 22:14
......., но честно????
:) !!!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Чудесен постинг,
15.01.2010 23:01
Вечната тема за любовта, поднесена по много приятен начин. На мен пък с любовта ми е най-добре,
иначе в нищо не намирам смисъл. Животът ми без любов е минавал в търсене на любовта, но не винаги съм го съзнавала. Когато поотраснах се научих и да се боря за нея, после разбрах че няма смисъл, защото нея или я има или я няма. Няма причина за нейното проявление. Започнеш ли да я разнищваш-изчезва или сменя своето проявление.
Сложно нещо са чувствата, с мозъка е по лесно :)))
За това някои си мислят, че могат и без нея, на тях трудно им се отдава. То е като опитът за летене, погледнете птиците, как се учат да летят, никога не става от първия път. литват, падат, стават и пак отново, до като се получи. А когато се научат да летят са истински щастливи, като нас, когато си намерим половинката.
цитирай
4. lagrima - Честит да ти е стотния постинг! :...
15.01.2010 23:13
Честит да ти е стотния постинг! :)
Връзката на добродетелите с любовта е невероятна!
Поздрави!
цитирай
5. priqtel12 - Да, така е, толкова точно си го описала. Целият ни живот е подчинен на любовта, просто понякога не осъзнаваме това.
15.01.2010 23:35
kasnaprolet9999 написа:
Вечната тема за любовта, поднесена по много приятен начин. На мен пък с любовта ми е най-добре,
иначе в нищо не намирам смисъл. Животът ми без любов е минавал в търсене на любовта, но не винаги съм го съзнавала. Когато поотраснах се научих и да се боря за нея, после разбрах че няма смисъл, защото нея или я има или я няма. Няма причина за нейното проявление. Започнеш ли да я разнищваш-изчезва или сменя своето проявление.
Сложно нещо са чувствата, с мозъка е по лесно :)))
За това някои си мислят, че могат и без нея, на тях трудно им се отдава. То е като опитът за летене, погледнете птиците, как се учат да летят, никога не става от първия път. литват, падат, стават и пак отново, до като се получи. А когато се научат да летят са истински щастливи, като нас, когато си намерим половинката.


Поздрави! Написала си чудесен коментар на моя постинг! Личи, че е писан от човек, дарен с чудото на любовта!
Пожелавам ти любовта винаги да е редом с теб в живота!
цитирай
6. priqtel12 - Благодаря ти!
15.01.2010 23:37
lagrima написа:
Честит да ти е стотния постинг! :)
Връзката на добродетелите с любовта е невероятна!
Поздрави!


А връзката на любовта с добродетелите направо ме изуми ! Поздрави!
цитирай
7. gkowachew - "Или отчаян ще заминеш,
16.01.2010 08:16
или ще вършиш чудеса"...Денят започва хубаво с твоя постинг!
цитирай
8. haralanov - Честно ли...
16.01.2010 09:08
Честно...По ми е добре с .....))))
цитирай
9. eliana - Честит 100-тен брой!
16.01.2010 12:09
Посветен на великото чувство,
осмислящо живота ни :

''Слънчев прах със слънчев прах се слепва
по повелята на Любовта;
Тя сближава сферите небесни -
всичко във вселената е Тя.''Шилер

Нека я приемем когато ни пресрещне!







цитирай
10. mamas - Всичко е любов!
16.01.2010 12:23
И са безброй много нейните измерения.

Поздравления за постинга!
цитирай
11. inel379 - Честит юбилей!:)
16.01.2010 15:57
Прекрасен постинг в негово име!
Не мисля, че някой може да живее без любов! При толкова многообразните й првращения, няма начин да не те е докоснало поне едно, ако си човек! Нали цялата природа е любов!
Недокоснатите са нещастни и трябва да потърсят отговора в себе си!
Всичко е любов!
Светът боледува без нея и става лош!
Няма значение кой е автора на намерените от теб думи! Важно е, че са толкова истинни, колкото могат да бъдат!
Дали има нещо друго, за което да е писано и да продължава да се пише толкова много...
Защото си заслужава!
Благодаря ти, мила!
Прегръдка за теб!:)
цитирай
12. priqtel12 - Ами радвам се.....много! Поздрави!
16.01.2010 17:31
gkowachew написа:
или ще вършиш чудеса"...Денят започва хубаво с твоя постинг!

цитирай
13. priqtel12 - Хм..ами добре.
16.01.2010 17:32
haralanov написа:
Честно...По ми е добре с .....))))


:):):)!!!
цитирай
14. priqtel12 - Да, Ел, ДА ОБИЧАМЕ!!!
16.01.2010 17:34
eliana написа:
Посветен на великото чувство,
осмислящо живота ни :

''Слънчев прах със слънчев прах се слепва
по повелята на Любовта;
Тя сближава сферите небесни -
всичко във вселената е Тя.''Шилер

Нека я приемем когато ни пресрещне!




Да не се разминаваме с Любовта!
Прегръдки за теб!






цитирай
15. priqtel12 - Благодаря!
16.01.2010 17:36
mamas написа:
И са безброй много нейните измерения.

Поздравления за постинга!


:):):) !!!
цитирай
16. priqtel12 - Благодаря ти за чудесния коментар!
16.01.2010 17:39
inel379 написа:
Прекрасен постинг в негово име!
Не мисля, че някой може да живее без любов! При толкова многообразните й првращения, няма начин да не те е докоснало поне едно, ако си човек! Нали цялата природа е любов!
Недокоснатите са нещастни и трябва да потърсят отговора в себе си!
Всичко е любов!
Светът боледува без нея и става лош!
Няма значение кой е автора на намерените от теб думи! Важно е, че са толкова истинни, колкото могат да бъдат!
Дали има нещо друго, за което да е писано и да продължава да се пише толкова много...
Защото си заслужава!
Благодаря ти, мила!
Прегръдка за теб!:)


Много е писано за любовта и много още ще се пише. Но без любов не бихме могли да живеем пълноценно.
Усмивки и прегръдки за теб!
цитирай
17. zvezdichka - Любовта е същност, която
18.01.2010 21:05
ни изпълва и преобразява вътрешният ни свят. Тя запълва всяка една празнина в нас и оживотворява съществата ни. Тя ни дава един различен и превъзвишен поглед, през който ако съумеем да погледнем ще бъдем свидетели на чудеса, защото самата Любов е Чудо!
цитирай
18. priqtel12 - Да, съгласна съм.
18.01.2010 21:28
Любовта е чудо, без което животът ни не би бил същия.
Поздрави!
цитирай
19. cvetnica - Мила Ива, честит красив юбилей!
20.01.2010 10:28
Темата е вечна като света! При теб винаги намирам много отговори, които ме вълнуват, благодаря ти!
Абсолютно съм съгласна, че: без любов всяка добродетел губи значение!
Много любов за теб!
Прегръщам те с обич Лили
цитирай
20. анонимен - Възхитителен постинг!
20.01.2010 18:31
Признавам си, че сега ще го копирам и ще си го запазя в компютъра!
цитирай
21. priqtel12 - Благодаря ти-че си тук и споделяш мислите си!
20.01.2010 23:37
cvetnica написа:
Темата е вечна като света! При теб винаги намирам много отговори, които ме вълнуват, благодаря ти!
Абсолютно съм съгласна, че: без любов всяка добродетел губи значение!
Много любов за теб!

Прегръдка и за теб !
Прегръщам те с обич Лили

цитирай
22. priqtel12 - Страшно ме радват думите ти!
20.01.2010 23:39
harvi написа:
Признавам си, че сега ще го копирам и ще си го запазя в компютъра!


Благодаря ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3812879
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930