Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2010 23:26 - Моите 101 причини да се гордея, че съм БЪЛГАРИН!!!
Автор: priqtel12 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30223 Коментари: 45 Гласове:
36

Последна промяна: 14.11.2011 21:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
        За заглавието на този постинг бях провокирана от табла, които днес учениците в нашето училище бяха изработили в чест на утрешния празник -
3 март. Накараха ме да се замисля: има ли я днес гордостта ни, че сме българи......и ако не защо.....
     Децата се бяха постарали, описвайки поводите ни за национална гордост - като се тръгне от създаването на българската държава, "Златният век" на Симеон, победите на Калоян и издигането на престижа на българската държава по време на неговото управление, приютяването на Кирило-Методиевите ученици в България и приносът им за развитието на славянската писменост и книжнина; като се мине през написването на "История славянобългарская" от Пайсий Хилендарски и национално - освободителните борби на народа ни и се стигне до освобождението и нашето съвремие.....
image
Намаляват ли днес поводите ни  
да се чувстваме Българи?

И ако да, защо е така?
Само политиците ни ли са виновни за това?
Къде сме ние днес?
"Станахме" европейци  преди известно време,
макар че винаги сме били в Европа, а стана ли
 европейско нашето мислене?
Срамуваме ли се, че сме Българи днес????

Всеки от нас може да даде своя отговор на всеки от тези въпроси....
Аз смятам, че независимо от това, че днес България не е добре икономически, ние не трябва да се срамуваме ,
че сме потомци на нация,
каквато е българската.

Трябва да се гордеем с миналото на нашите предци,
с това, че въпреки трудностите, българинът е успял
 да опази своя език, култура и традиции
.

image

Нещо повече, днес ние не можем да не се гордеем, че :

* Прототипът на електронния ръчен часовник или първия напълно нов начин да се показва времето от 500 години насам, е създаден от
Петър Петров, българин;
Сред изобретенията на Петър Петров са още:
 - Първият дигитален ръчен часовник.
 - Първата компютъризирана система за измерване
на замърсявания.
 - Телеметрични устройства за метеорологични
и комуникационни сателити.
 - Първият в света безжичен сърдечен монитор.

Построяването на фотокопирната техника става възможно благодарение на откритието на фотоелектретното състояние на веществата,
направено през 1937 от
Академик Георги Наджаков, българин;

* Първата автоматична електронноизчислителна машина, която поставя началото на компютърната ера, е изобретена през 1939 от
Джон Винсент Атанасов, американец с български произход;

*
Главният конструктор на първия в света траспортен пътнически самолет Douglas DC-3 (Дъглас ДС-3) е
Асен Йорданов, българин;

* Ами рекордите ни в спорта- художествена гимнастика, лека атлетика, борба.....;

Лекарството Нивелин , което помага при лечение на полиомиелит, церебрална парализа, неврологични заболявания, засягащи централната и периферна нервна система, и за лечение на деменции от Алцхаймеров тип,
е създадено през 1956 от
проф. д-р Димитър Пасков, българин;

*  А нашите уникални културни паметници?;
*  А българската природа?;
*  А нашите национални традиции?;
Ами многобройните български ученици, които прославят България днес на международни олимпиади, печелейки призови места?;



И още,....и още....Много може да бъде изброено тук....
Всеки от нас може да намери своите поводи да се гордее , че е българин.....Въпреки политиците ни, които понякога забравят, че са българи....
Въпреки всичко и всички....
Или може би точно заради това........
Затова да си честитим 3 март и да си пожелаем
да останем  БЪЛГАРИ въпреки обстоятелствата!

image

* * * * * * *
"Изправи се достойно, ръце протегни,
поеми от съдбата безцения дар,
всичко лошо презри и назад остави,
за да знаеш, че сам си на теб господар!"

* * * * * * *


* * * * * * *

Дошло е времето да се изправим
и да отстояваме своето национално достойнство!

Аз, ти, той, всички ние......
редовите българи....
 
ЗА ДА Я ИМА БЪЛГАРИЯ И СЛЕД НАС!!!
 
* * * * * * *




Тагове:   Моите,   родина,   нация,


Гласувай:
36



1. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
02.03.2010 23:53
Джон Атанасов, роден в Америка, възпитан по американски, образован като американец, мислещ като американец...Видял българия на...колко бяха 65 години? Това винаги ще го оспорвам- че е българин. Защото той не е!
Имам смътни спомени, че е приет в БАН като ЧУЖДЕСТРАНЕН ЧЛЕН!
Престанете с преекспонирането на истината, моля ви.
Адски много се гордея, че съм Българин, но още повече се срамувам, когато се раздуват по този начин лъжи, та а дано си лепнем още слава.
цитирай
2. lagrima - Невероятен постиг!Просълзи ме!
02.03.2010 23:58
Не мога да ти изброя,мойте причини!Гордея се,че съм българка,децата ми също!
цитирай
3. amenda - Поздравления за постинга!!!
03.03.2010 00:04
Дори факта, че сме толкова малка страна като територия и главно население, на фона на написаното от теб ме изпълва с гордост. Не че има нужда, но те приветсствам!!! ЧЕСТИТ 3-ти МАРТ, нека пребъде БЪЛГАРИЯ :-)
цитирай
4. priqtel12 - Да, така е, но с баща българин.....А не смяташ ли, че гените също имат своето значение.....
03.03.2010 00:20
voinyt написа:
Джон Атанасов, роден в Америка, възпитан по американски, образован като американец, мислещ като американец...Видял българия на...колко бяха 65 години? Това винаги ще го оспорвам- че е българин. Защото той не е!
Имам смътни спомени, че е приет в БАН като ЧУЖДЕСТРАНЕН ЧЛЕН!
Престанете с преекспонирането на истината, моля ви.
Адски много се гордея, че съм Българин, но още повече се срамувам, когато се раздуват по този начин лъжи, та а дано си лепнем още слава.


Според мен това не е раздуване , а разкриване на факти......А точно това според мен не е точно фактът, който да ни кара да се срамуваме....Но всеки си има свое мнение.
цитирай
5. priqtel12 - Радвам се, че се отби!
03.03.2010 00:21
lagrima написа:
Не мога да ти изброя,мойте причини!Гордея се,че съм българка,децата ми също!


Да ти е честит празника!
цитирай
6. priqtel12 - Честит празник!
03.03.2010 00:22
amenda написа:
Дори факта, че сме толкова малка страна като територия и главно население, на фона на написаното от теб ме изпълва с гордост. Не че има нужда, но те приветсствам!!! ЧЕСТИТ 3-ти МАРТ, нека пребъде БЪЛГАРИЯ :-)

цитирай
7. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
03.03.2010 01:12
Приятел ние не сме животни и нашият интелект и умения не зависят асмо от гените. Разбира се- те играят роля, но по този начин доста сериозна част от американският народ носи български гени...и не само...
А от всичко най- лошото е, че се гореем, но много хора забравял, че на отминали лаври не се лежи.
Истина е- имаме големи постижения в много области, особенно военни, но забележи- колко от тези постижения са нови...
/а между другото- природа има навсякъде...и често се пази по- добре от нашата...тъжно, но факт.
цитирай
8. eliana - Честит празник!
03.03.2010 01:47
* ЗА ДА Я ИМА БЪЛГАРИЯ И СЛЕД НАС!!! *
цитирай
9. razkazvachka - честит празник!
03.03.2010 02:25
няма други като нас - да спорят за празниците си, да заличават паметниците си, да търсят себе си чрез по-силните, да ходят по света и да правят открития и същевременно да са прочути с щуротиите си - каквито и да сме - това си е въпрос на възпитание, но зова на кръвта е в гените ни, произтичащи от специалното място, което за нас е земята, от която си тръгваме, за да се върнем към нея накрая.
цитирай
10. gkowachew - Поздравления!
03.03.2010 04:43
Да си жива и здрава, че без хора като теб е лошо на този свят...
цитирай
11. veninski - Да не бъдем българи само един ден в ...
03.03.2010 07:21
Да не бъдем българи само един ден в годината!


Поздрави от Родопите, приятелко!
цитирай
12. galinabg - Честит празник, Ив!
03.03.2010 09:18
Честит празник, Ив!
цитирай
13. smani - Честит празник!
03.03.2010 10:17
Чувстваме ли се свободни днес? Сменихме ли оковите..
цитирай
14. inel379 - Много ме развълнува постинга ти, мила!
03.03.2010 12:20
Трябва добре да знаем корените си и да сме им верни!
В трудни моменти мисълта за достойните българи, дали живота си за Родината, както и тези, които с делата си са били полезни за развитието ни като народ, трябва да ни изправя на крака и да ни дава сили да продължим напред с повече достойнство и вяра!
Честит празник и на теб!
цитирай
15. valben - Честит Национален празник!
03.03.2010 15:39
Да си останем българи и да обичаме България!
цитирай
16. ckarlet - ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!
03.03.2010 16:18
ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!
цитирай
17. shaffi - Честит празник!!
03.03.2010 17:12
хубав постинг..поздрав за българското,което е мн ярко тук при теб!!Браво!
цитирай
18. irage - Честит празник priqtel12!
03.03.2010 17:28
БЪЛГАРИ има и ще има въпреки всякакви обстоятелства! :-)
цитирай
19. priqtel12 - Първо честит празник!Съгласна съм с това......., но
03.03.2010 18:39
voinyt написа:
Приятел ние не сме животни и нашият интелект и умения не зависят асмо от гените. Разбира се- те играят роля, но по този начин доста сериозна част от американският народ носи български гени...и не само...
А от всичко най- лошото е, че се гореем, но много хора забравял, че на отминали лаври не се лежи.
Истина е- имаме големи постижения в много области, особенно военни, но забележи- колко от тези постижения са нови...
/а между другото- природа има навсякъде...и често се пази по- добре от нашата...тъжно, но факт.


мисля, че е по-важно да намерим своите поводи за гордост, отколкото за срам.....особено днес. Поздрави!
цитирай
20. priqtel12 - Честит празник, Ел!
03.03.2010 18:40
eliana написа:
* ЗА ДА Я ИМА БЪЛГАРИЯ И СЛЕД НАС!!! *


Поздрави!
цитирай
21. priqtel12 - Да, май наистина е така.
03.03.2010 18:42
razkazvachka написа:
няма други като нас - да спорят за празниците си, да заличават паметниците си, да търсят себе си чрез по-силните, да ходят по света и да правят открития и същевременно да са прочути с щуротиите си - каквито и да сме - това си е въпрос на възпитание, но зова на кръвта е в гените ни, произтичащи от специалното място, което за нас е земята, от която си тръгваме, за да се върнем към нея накрая.


Честит празник!
цитирай
22. priqtel12 - Благодаря ти за хубавите думи! Честит празник и на теб!
03.03.2010 18:43
gkowachew написа:
Да си жива и здрава, че без хора като теб е лошо на този свят...


Специални поздрави и всичко добро ти желая!
цитирай
23. priqtel12 - Поздрави и на теб, приятелю! Честит празник!
03.03.2010 18:45
veninski написа:
Да не бъдем българи само един ден в годината!


Поздрави от Родопите, приятелко!

цитирай
24. priqtel12 - Честит празник, Гале! Добре си ми дошла!
03.03.2010 18:46
galinabg написа:
Честит празник, Ив!

цитирай
25. priqtel12 - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!
03.03.2010 18:51
smani написа:
Чувстваме ли се свободни днес? Сменихме ли оковите..


Май не сме свободни, за съжаление....ПОЗДРАВИ!
цитирай
26. priqtel12 - Честит празник!
03.03.2010 18:55
inel379 написа:
Трябва добре да знаем корените си и да сме им верни!
В трудни моменти мисълта за достойните българи, дали живота си за Родината, както и тези, които с делата си са били полезни за развитието ни като народ, трябва да ни изправя на крака и да ни дава сили да продължим напред с повече достойнство и вяра!
Честит празник и на теб!


Съгласна съм с теб, благодаря за коментара ти!
цитирай
27. priqtel12 - Да си останем Българи! Честит празник!
03.03.2010 18:57
valben написа:
Да си останем българи и да обичаме България!

цитирай
28. priqtel12 - ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!!!
03.03.2010 18:58
ckarlet написа:
ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!

цитирай
29. priqtel12 - Благодаря ти! Честит празник!
03.03.2010 18:59
shaffi написа:
хубав постинг..поздрав за българското,което е мн ярко тук при теб!!Браво!

цитирай
30. priqtel12 - Да, аз също смятам така. Честит празник!
03.03.2010 19:00
irage написа:
БЪЛГАРИ има и ще има въпреки всякакви обстоятелства! :-)

цитирай
31. compassion - Честит празник, Иве!
03.03.2010 20:00
Свободата е най-важна!
цитирай
32. kasnaprolet9999 - Честит национален празник
03.03.2010 20:21
Бъдете българи, за да я има България. Аз винаги съм се гордяла от нашето славно минало и много се срамувам за нашето настояще. въпреки това съм горда, че съм българка.Прибавих постинга ти в моя блог-вълна, много е добър, срещала съм тази статистика на други места, но в този контекс стоят страхотно.
цитирай
33. priqtel12 - Благодаря, Руми! Честит празник и на теб!
03.03.2010 20:25
compassion написа:
Свободата е най-важна!

цитирай
34. priqtel12 - Честит празник и на теб, Невена!
03.03.2010 20:26
kasnaprolet9999 написа:
Бъдете българи, за да я има България. Аз винаги съм се гордяла от нашето славно минало и много се срамувам за нашето настояще. въпреки това съм горда, че съм българка.Прибавих постинга ти в моя блог-вълна, много е добър, срещала съм тази статистика на други места, но в този контекс стоят страхотно.


Аз също се гордея, че съм българка!
цитирай
35. zaw12929 - Браво!
04.03.2010 21:34
Strahotno~
цитирай
36. eleonoraknyazheva - Я, и ти ли си даскал, приятелче? :)
06.03.2010 20:54
:))) От толкова болни души, остава ли ти време да лекуваш своята?
Извинявай, че отдавна не съм те навестявала... Честитя ти всички мартенски празници накуп. Пази се и бъди здрава.:)
цитирай
37. priqtel12 - Радвам се, че се отби!
06.03.2010 21:10
А на въпроса ти-да, май в последно време моята душа боледува и не зная, май не ми се занимава с нея, но не е само от липсата на време......Благодаря ти, че попита, както и за пожеланията. Хубави дни и за теб занапред и пролетно настроение, независимо от зимното време навън.
Поздрави!
цитирай
38. smile999 - !!!
06.03.2010 22:40
Има за какво да се гордеем!
Децата ни са умни, историята ни е богата, и още много, много неща.Всичко друго, трябва и мисля, че ще постигнем.Силна нация сме!
Възхитена съм от постинга ти!
цитирай
39. priqtel12 - Благодаря ти!
06.03.2010 22:56
zaw12929 написа:
Strahotno~

цитирай
40. priqtel12 - Съгласна съм с теб!
06.03.2010 22:57
smile999 написа:
Има за какво да се гордеем!
Децата ни са умни, историята ни е богата, и още много, много неща.Всичко друго, трябва и мисля, че ще постигнем.Силна нация сме!
Възхитена съм от постинга ти!


Силна нация сме! Можем да постигнем много!
Поздрави и благодаря, че се отби тук!
цитирай
41. анонимен - гордея се
10.10.2010 17:05
всички Българи,трябва да се гордее с родината си дори да не го признава.
Този стих е от един известен български писател.
ТОЗ КОЙТО ПАДНЕ В БОЙ ЗА СВОБОДА ТОЙ НЕ УМИРА НЕГО ЖАЛЕЯТ ЗЕМЯ И НЕБЕ ЗВЯР И ПРИРОДА! ЗАПОМНЕТЕ ГО ТОВА ОТ МЕН БЪЛГАРИ И СЕ ГОРДЕЙТЕ ЧЕ СТЕ БЪЛГАРИ
цитирай
42. priqtel12 - Да, това е стих,
22.01.2011 20:28
който показва национално самочувствие и достойнство.
цитирай
43. анонимен - rodino
03.03.2011 00:31
анонимен написа:
всички Българи,трябва да се гордее с родината си дори да не го признава.
Този стих е от един известен български писател.
ТОЗ КОЙТО ПАДНЕ В БОЙ ЗА СВОБОДА ТОЙ НЕ УМИРА НЕГО ЖАЛЕЯТ ЗЕМЯ И НЕБЕ ЗВЯР И ПРИРОДА! ЗАПОМНЕТЕ ГО ТОВА ОТ МЕН БЪЛГАРИ И СЕ ГОРДЕЙТЕ ЧЕ СТЕ БЪЛГАРИ

цитирай
44. анонимен - osvobozdenieto ot osmansko vladichestvo
03.03.2011 09:46
tova e tolkova veliko ,Balgariq se e osvobodila ........
цитирай
45. анонимен - обичаите българия !
03.03.2011 21:02
Аз се гордея, че съм бългърка ! За мен това е чест и ненавиждам много по големи хора от мен да казват лоши думи за нашия наарод ! Обичам родината си,обичам живота тук и всичко тук ! За мен е грях да сш говорят неща, че държавата ни е лоша, че няма да се оправим, че никой няма да остане тук . Да, много хора избират по лесния път .. оставят родината и отиват другаде, на по лесен живот ... Тук може да е трудно, да няма пари, но с вяра и воля можем дасе оравшим.. Да истина е, че има лоши неща и лоши хора .. Но каде ги няма .. аз съм само на 14 и мисля така, защото живота все още не ми е показал много трудности, но все пак съм горда с всички успехи на България, със всички пъдения ии мисля, че хората трябва да повярват, че ще го бъде и че ще успеем ! На такъв ден като 3ти март е време не за турски серияли, а за малко българинщина. За малко слова по родината, да се почустваме не просто едни никаквици живеещи в просто България, на мръсно и гадно .. Не ! тук сме защото природата е отредила да сме тук, точно в България за да ни награди .. това е величие,това е нашата родина ! Тя е в нашите раце. Красива и спокойна си е нашата родина, и азз смятам, че ако имаше повече хора който като мен искат да са тук и обичат толко силно родната си, и не както много мой познати искат за заминат за по - развитите държави тук живота щеше да е друг. Кой остана тук ? Кой ще помни битките,завуюванията ии най - вече трите цвята, които никога няма да затворят обиятията си.. Хора, обичайте България.. това е нашата ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ !!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3792896
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031