Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2010 22:08 - Декларация на самоуважението
Автор: priqtel12 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12195 Коментари: 29 Гласове:
40

Последна промяна: 08.04.2010 22:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Сигурно всеки от Вас е чел тази декларация.
Аз също съм я чела много пъти. Препрочитам я....
Преди време я прочетох и на моите ученици.
Нека я прочетем отново, толкова мъдрост има в нея:

Декларация на самоуважението



Текстът е написан в отговор на въпроса на едно
15-годишно момиче, как човек би могъл да се подготви
за пълноценен живот.

image

"Аз съм си аз.

В целия свят няма друг човек, който да е точно като мен. Има хора, при които някои части на тялото или страни на характера са еднакви или подобни на моите, но като цяло никой не прилича напълно на мен. Ето защо всичко, което правя, е неповторимо мое, защото аз самата избирам какво да бъде то.

Притежавам всичко, свързано с мен самата - моето тяло, заедно с всичко, което то прави; ума, включително моите мисли и идеи; очите, включително образите, които те виждат; чувствата, каквито и да са те - гняв, радост, огорчение, любов, разочарование, въодушевление; устата и всички думи, които тя изрича - вежливи, нежни и груби, правилни и неправилни; гласа - силен или тих; всички действия, насочени към другите или към мен самата.

Владея фантазиите, мечтите, надеждите и страховете си.

Владея триумфа и успехите, неуспехите и
грешките си.

Тъй като владея всичко, което съм, аз мога да опозная най-истинската си същност. По този начин мога да обичам себе си и да установя приятелски отношения с всяка част от мен. Тогава ще стане възможно всичко в мен да заработи за моите собствени интереси.

Зная, че има някои неща у мен, които ме озадачават, и други, които не познавам. Но докато съм приятелка със себе си, аз смело мога да търся решения на загадките и нови пътища, за да опознавам себе си.

Както и да изглеждам и както и да звучат думите ми, каквото и да кажа и направя, каквото и да помисля и да почувствам в даден момент, това съм си аз. Това е истината и тя показва къде съм в този миг от времето.

Когато по-късно погледна назад, за да преценя как съм изглеждала или как са звучали думите ми, какво съм казала или направила, какво съм помислила или почувствала, може да се окаже, че някои части от мен не са действали по подходящ начин. Мога да отхвърля онова, което е несполучливо, и да измисля нещо ново на негово място, както и да запазя друго, което се е оказало подходящо. Виждам, чувам, усещам, мисля, говоря и действам разумно. Имам необходимите инструменти, за да оцелея, да общувам с другите хора, да върша полезни неща, да внасям благоразумие и порядък в света на хората и в нещата извън мен.

Аз притежавам себе си и, следователно, мога да управлявам живота си.

Аз съм си аз и се чувствам много добре."

Вирджиния Сетайър
 

image
 

Всички ние не бива да забравяме, че това, което носим у себе си е уникално и ценно.....да не се измъчваме от недостатъците си, а да оценяваме хубавото у себе си.
Трябва винаги да вярваме в себе си!

image

 






Гласувай:
40



1. konstant7 - :)
08.04.2010 23:09
Да бъдем себе си ! / Едно от условията да бъдем щастливи струва ми се е това !
Поздравления за музикалния избор !
цитирай
2. priqtel12 - Да! Да бъдем себе си!
08.04.2010 23:22
Единствени, уникални и неповторими.
Благодаря , че се отби в моя блог!
цитирай
3. swanlake - Ha,ha moia pozdrav :)
09.04.2010 05:09
Ha,ha moia pozdrav :)
цитирай
4. divna8 - Чудесен постинг!!! :)
09.04.2010 08:23
И навременен - днес много повече ни е необходимо да си напомняме, че ... заслужаваме самоуважението си!
Много българи трябва да прочетат този текст и да се замислят!!!
Благодаря, Ива, хубав ден ти желая! :)
цитирай
5. lagrima - Щастието е в самите нас!
09.04.2010 09:20
Щастието е в самите нас!
цитирай
6. priqtel12 - Да, харесвам тази песен и реших, че е подходяща за тук.
09.04.2010 10:49
swanlake написа:
Ha,ha moia pozdrav :)


Благодаря ти, че ми я припомни. Поздрави!
цитирай
7. priqtel12 - Да, ако сами не уважаваме себе си, как очакваме другите да го правят.
09.04.2010 10:51
divna8 написа:
И навременен - днес много повече ни е необходимо да си напомняме, че ... заслужаваме самоуважението си!
Много българи трябва да прочетат този текст и да се замислят!!!
Благодаря, Ива, хубав ден ти желая! :)


Много усмивки за теб! Хубав ден ти желая!
цитирай
8. priqtel12 - Чудесно би било всеки да стигне до това прозрение!
09.04.2010 10:52
lagrima написа:
Щастието е в самите нас!


Поздрави!
цитирай
9. gkowachew - Да, Декларацията е добре написана...
09.04.2010 11:03
Но мисля, че в живота е "малко" по -сложно!Младите хора трябва да знаят и едното и другото!
цитирай
10. priqtel12 - Да, така е, съгласна съм.
09.04.2010 11:14
Главното е да не губят самоуважение! Без него си нищо!
Благодаря, че се отби!
Хубав ден ти желая!
цитирай
11. womanly - Браво за този постинг!
09.04.2010 16:15
Дано повече хора го прочетат и се замислят, а и осмислят... Най-вече подрастващото поколение или т. нар. наше поколение!
Поздрави и много усмивки!
цитирай
12. priqtel12 - Нужно е да сме
10.04.2010 00:08
уверени в себе си! Усмивки и за теб!
цитирай
13. slavimirgenchev1953 - Вярно е!
10.04.2010 00:18
И още нещо в този смисъл:

"Ако искаш да се надскочиш,
в цял ръст просто се изправи."
цитирай
14. priqtel12 - Добре казано!
10.04.2010 00:38
Среднощен поздрав!
цитирай
15. kundalini - не мисля, че пълноценният живот започва след 15г.!
10.04.2010 01:05
пълноценният живот започва след първият миг, в който изплаче човек.
затова родителите са отговорни от първия миг, отговорни не да осигурят щастие на детето си, а да му дадат достатъчната сводоба, тази която позволява да грешиш, за да се учиш, и тази, предпазваща те от крайни решения и действия....
не е лесно да бъдеш родител:(
то и да си жив не е лесно, ама на всеки му е мило да бъде:)
цитирай
16. kundalini - и да си призная, филма и песента към него
10.04.2010 01:09
ми въздействат в пъти повече от думите в декларацията:)
може би е от възрастта:)))
цитирай
17. ninaantonova - Всеки е единствен и уникален!
10.04.2010 12:38
Няма втори като него, в Космоса, Природата и Вселената. :)
цитирай
18. mmagy - Преди около десетина години мал...
10.04.2010 18:13
Преди около десетина години малкият ми син сподели с мен за свое намерение.Помълчах и му отговорих "опитай,млад си и имаш време да грешиш и да поправяш грешките си,но преди всичко вярвай в себе си"
Благодаря,Иве и за декларацията и за прекрасната песен!:)*
цитирай
19. irka66 - Благодаря за тази толкова навременна декларация! Страхотен постинг! :)))
10.04.2010 21:29
По - необходимо нещо скоро не бях подписвала с огромно удоволствие!
А музиката...тя просто е чудесна! Отново благодаря!
цитирай
20. razkazvachka - самоуважението и
10.04.2010 22:08
уважението към другите - ще ни има още, щом има кой да учи децата ни на това.

Поздрави!
цитирай
21. aqualia - Аз съм си аз и се чувствам много добре! :):):)
11.04.2010 02:57
Да се възприемаш като цяло и ...
същевременно като всяка част от своето цяло!,
която може да бъде изучена, наблюдавана, възпитаване и да получи прошка...
Ей това ако само научим, ни стига, за да почнем да се приемаме, разбираме и да се уважаваме!
Хубаво казано, хубава песен, хубав постинг!
Благодаря, Приятелко!
цитирай
22. galinabg - :)
11.04.2010 13:35
Хм....благодаря!
цитирай
23. priqtel12 - Аз също не смятам така.
11.04.2010 21:56
kundalini написа:
пълноценният живот започва след първият миг, в който изплаче човек.
затова родителите са отговорни от първия миг, отговорни не да осигурят щастие на детето си, а да му дадат достатъчната сводоба, тази която позволява да грешиш, за да се учиш, и тази, предпазваща те от крайни решения и действия....
не е лесно да бъдеш родител:(
то и да си жив не е лесно, ама на всеки му е мило да бъде:)


Но 15 и след 15 е един преходен период за младия човек, в който е много важно какви решения ще бъдат взети.
цитирай
24. priqtel12 - не зная дали е от възрастта, но и при мен е така.
11.04.2010 22:02
kundalini написа:
ми въздействат в пъти повече от думите в декларацията:)
може би е от възрастта:)))


Но ми се искаше да бъде прочетена и декларацията.
Поздрави!
цитирай
25. priqtel12 - Такива сме!
11.04.2010 22:03
ninaantonova написа:
Няма втори като него, в Космоса, Природата и Вселената. :)


Поздрави!
цитирай
26. priqtel12 - Много хубаво си му казала: " Вярвай в себе си"
11.04.2010 22:07
mmagy написа:
Преди около десетина години малкият ми син сподели с мен за свое намерение.Помълчах и му отговорих "опитай,млад си и имаш време да грешиш и да поправяш грешките си,но преди всичко вярвай в себе си"
Благодаря,Иве и за декларацията и за прекрасната песен!:)*


Аз ти благодаря, че се отби и коментира. Поздрави!
цитирай
27. priqtel12 - И аз благодаря1
11.04.2010 22:08
irka66 написа:
По - необходимо нещо скоро не бях подписвала с огромно удоволствие!
А музиката...тя просто е чудесна! Отново благодаря!

цитирай
28. priqtel12 - Благодаря ти!
11.04.2010 22:10
razkazvachka написа:
уважението към другите - ще ни има още, щом има кой да учи децата ни на това.

Поздрави!

цитирай
29. priqtel12 - Да, това е важното- да бъдем себе си и да се чувстваме добре от това!
11.04.2010 22:12
aqualia написа:
Да се възприемаш като цяло и ...
същевременно като всяка част от своето цяло!,
която може да бъде изучена, наблюдавана, възпитаване и да получи прошка...
Ей това ако само научим, ни стига, за да почнем да се приемаме, разбираме и да се уважаваме!
Хубаво казано, хубава песен, хубав постинг!
Благодаря, Приятелко!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3797246
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930