Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2011 16:34 - За бедността и достойнството на човека.....
Автор: priqtel12 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 25924 Коментари: 57 Гласове:
73

Последна промяна: 11.06.2011 19:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Последен урок

Контейнерите за боклук до блока-
тук всяка сутрин идваше жена
във вехти дрехи, слаба, невисока
с количка, а през зимата - с шейна.

Преглеждаше в сместта добре нещата,
отделяше полезните на вид.
Изглеждаше ми странно тя позната
в походка, маниер, гърба превит.

Бях все зает, началник в общината,
до службата ме караха с кола
и само сутрин, точно до вратата
я виждах, беше с очила.

Веднъж обаче тя ме заговори-
попита ме с усмивка за часа.
Невероятно близка ми се стори
и я познах - познах я по гласа.

Бе моята учителка любима
в последния гимназиален клас.
Заместваше почти една година.
Бях влюбен в нея. Слушах я в захлас.

Цял ден на работа за нея мислих-
учителката моя станала клошар.
В бюрото нещо търсих, нещо чистех-
бях станал ученикът Божидар.

Не бе познала в мене ученика-
самият аз бях доста променен:
солиден, тежък, лика и прилика
с мастит, авторитетен бизнесмен.

На заранта я чаках много рано.
Прекрасно утро. Неработен ден.
В боклука ми на дъното прибрано
лежи кашонче, дар голям от мен.

Усетих зад гърба си, че пристига.
Изсипах кофата с боклук завчас.
И без дори главата да повдигна
прибрах се бързо на бегом у нас.

В кашончето бях сложил триста евро,
кафе, парфюм, кутия с шоколад.
Вълнувах се и бе ми малко нервно,
но в себе си се чувствах много млад.

Закусих и полегнах на дивана.
На входната врата се позвъни.
Излязох да отворя - никой няма.
Пред прага - плик, кашончето встрани.

" Не те ли учих, драги Божидаре,
че всяка работа краси човек!
Дори и бедността от Бога дар е,
дори и в двадесет и първи век!

Нима в очите ти съм просякиня?
Срамуваш се да поговориш с мен.
Обратно връщам твойта милостиня
и знай - ще легна гладна този ден.

Не прося милост, бедността не крия.
Клошар съм, няма как. Не върша грях."
Това прочетох. Щях да се убия!
Учителката вече не видях.

 / Автор: неизвестен /


     Не съм специалист, не мога да обсъждам литературната стойност на тези стихове, но смятам, че житейската им стойност е голяма. Когато ги прочетох, те докоснаха нещо у мен и събудиха много въпроси: за човешкия избор, за уроците на съдбата, за достойнството човешко.........., за бедността на хората днес, в двадесет и първи век,.........за ценните неща в живота ни......
     Достойнството е качество, което прави човека добър и предизвиква уважението на околните. Понятието „достойнство” има много страни, свързано е с много качества, които трябва да има човек. "Не е важно колко пъти ще паднеш, а дали ще имаш сили и смелост след всяко падане да станеш и да продължиш, без страх от следващо падане. " И ще продължиш ли в правилната посока....Днес  ценностите в обществото ни са подменени. Достойният човек не е оценяван достатъчно.  „Времето е такова"... „Всички постъпват така..." „Аз ли да започна пръв?  "Ще ми стигнат ли силите да променя нещата?"... Все такива неща можем да чуем като оправдания от човека, който не иска или не смее да започне промяната... Всекидневно ни заобикаля все по - голяма апатия и
примиренчество. Много по-лесно е да си затвориш очите, да си запушиш ушите и да не чуваш гласа на  съвестта си, да не се конфронтираш с другите.  И все по-трудно - открито да изразяваш своята позиция там и да я отстояваш пред другите.  



 image

 
Може много неща да загубиш,
но изгубиш ли достойнството си, губиш ВСИЧКО.
Вече не си личност, а си жалко подобие на човек.


image




Гласувай:
73



1. kalin8 - Стихът е...
11.06.2011 17:11
Наистина е с огромна житейска стойност...И е точен, за съжаление!
Да! стигнали сме до там...А изход не се види!
http://www.proza.ru/2009/12/21/1271
Поздрави за постинга!
Б.
цитирай
2. megg - Стана ми много тъжно, Ива!
11.06.2011 17:27
А да отстояваш достойнството, понякога не е леко. Колкото и да е трудно, именно заявената позиция ни прави личности. И - хора! Независимо от времената ...
Поздравления за постинга и светла вечер! :)))
цитирай
3. priqtel12 - Мисля, че въпреки трудностите, не бива да се отказваме.
11.06.2011 17:27
kalin8 написа:
Наистина е с огромна житейска стойност...И е точен, за съжаление!
Да! стигнали сме до там...А изход не се види!
http://www.proza.ru/2009/12/21/1271
Поздрави за постинга!
Б.

цитирай
4. priqtel12 - Не съм съгласна с изразената позиция.
11.06.2011 17:32
анонимен написа:
ПРОСТ!


цитирай
5. priqtel12 - Знаеш ли, колкото пъти препрочета стиховете, нещо ме стяга за гърлото.
11.06.2011 17:34
megg написа:
А да отстояваш достойнството, понякога не е леко. Колкото и да е трудно, именно заявената позиция ни прави личности. И - хора! Независимо от времената ...
Поздравления за постинга и светла вечер! :)))


Точно защото е толкова трудно понякога да заявиш и отстояваш позицията си, това те прави достоен човек.
цитирай
6. bizcocho - !!!!!!!!!!!!! Безмълвна съм!
11.06.2011 17:50
!!!!!!!!!!!!!
Безмълвна съм!
цитирай
7. ivankalilova - Достойнство. . . . . . . . Сократ е к...
11.06.2011 18:04
Достойнство........Сократ е казвал, че има само едно благо - знанието и само едно зло - невежеството. Богатството и знатността не допринасят с нищо за достойнството на човека. Напротив богатството развращава човека. Ако човек извърши зло, то той трябва да бъде осъден от човешки съд! Не бъде ли сторено това то вината му се удесеторява......
Достойнство е едно от най–ценните човешки качества, което хората разбират, уважават и притежават.То ни помага да се справяме с трудностите, да отстояваме убежденията си и да се стремим към идеалите си.........Достойнството.....
ЖЕЛАЯ ТИ ПРИЯТНА ВЕЧЕР , ПРИЯТЕЛКО МИЛА!

цитирай
8. yotovava - Настръхващо е,
11.06.2011 18:10
и житейски вярно.

Валя
цитирай
9. kleopatrasv - Трябвало е да поговори с нея и да й ...
11.06.2011 18:11
Трябвало е да поговори с нея и да й предложи помощта си. Ако тя се съгласи, чак тогава да действа. Но, нали в първия момент не я е познал и се е стъписал.
Човек се учи от грешките си.
Поздравявам те за поста. Хубава вечер!
цитирай
10. feq - Да отстояваш позицията си в днешното "вълче" време...
11.06.2011 18:22
Ех, ... това си е доста трудно занимание...
Времената са други, ценностите са други.
За жалост. Идеалистите просто се смятат за луди... :(

На почит днес са лицемерите, кариеристите, властолюбивите...
властта е най-силният наркотик, парите знак са за благополучие.
а бедността порок...
За жалост... Идеалистите умират неразбрани :(
цитирай
11. priqtel12 - Благодаря ти, че сподели.
11.06.2011 19:39
bizcocho написа:
!!!!!!!!!!!!!
Безмълвна съм!

цитирай
12. priqtel12 - Благодаря ти, че се отби, Ваня, и коментира!
11.06.2011 19:40
ivankalilova написа:
Достойнство........Сократ е казвал, че има само едно благо - знанието и само едно зло - невежеството. Богатството и знатността не допринасят с нищо за достойнството на човека. Напротив богатството развращава човека. Ако човек извърши зло, то той трябва да бъде осъден от човешки съд! Не бъде ли сторено това то вината му се удесеторява......
Достойнство е едно от най–ценните човешки качества, което хората разбират, уважават и притежават.То ни помага да се справяме с трудностите, да отстояваме убежденията си и да се стремим към идеалите си.........Достойнството.....
ЖЕЛАЯ ТИ ПРИЯТНА ВЕЧЕР , ПРИЯТЕЛКО МИЛА!



Хубава вечер и на теб!
цитирай
13. priqtel12 - Така е! Поздрави, Валя!
11.06.2011 19:41
yotovava написа:
и житейски вярно.

Валя

цитирай
14. priqtel12 - Да, може би така е трябвало да постъпи.
11.06.2011 19:43
kleopatrasv написа:
Трябвало е да поговори с нея и да й предложи помощта си. Ако тя се съгласи, чак тогава да действа. Но, нали в първия момент не я е познал и се е стъписал.
Човек се учи от грешките си.
Поздравявам те за поста. Хубава вечер!



И може би в този случай тя би приела помощта му.....Но се е страхувал , вероятно, не зная......
Благодаря ти, че се отби и коментира!
Поздрави!
цитирай
15. priqtel12 - Да, наистина е трудно. А по-слабите хора го смятат може би и за невъзможно.
11.06.2011 19:45
feq написа:
Ех, ... това си е доста трудно занимание...
Времената са други, ценностите са други.
За жалост. Идеалистите просто се смятат за луди... :(

На почит днес са лицемерите, кариеристите, властолюбивите...
властта е най-силният наркотик, парите знак са за благополучие.
а бедността порок...
За жалост... Идеалистите умират неразбрани :(


Но не бива да се отказваме и да отстояваме своята позиция.
цитирай
16. hristo27 - "Най-великото нещо на света е ...
11.06.2011 20:03
"Най-великото нещо на света е да можеш да принадлежиш на себе си."

Страхотна мисъл!
цитирай
17. ivanna4ev - Съжителстваме. . . наподобявайки. ...
11.06.2011 20:47
Съжителстваме...наподобявайки...Тъжно,тъпо,отвратително..Упреквани,заедно с това,в липса или отстояване на позиция,зад което се крие "недоволството",че ако и с вързани ръце и въже на шията,българина не продължава да сее и създава,за да има какво да плюскат хищниците.Стихотворението е достойно за сутрешната "молитва", на гордеещите се със себе си управници,в последните двадесетина години.
цитирай
18. pevetsa - Душата ти на руло се свива и г...
11.06.2011 21:04
Душата ти
на руло се свива
и гърлото горчи
за учетулката мила
що Човек ме сътвори!
цитирай
19. priqtel12 - Да, държавата и управляващите доведоха хората до просешка тояга......
11.06.2011 21:16
ivanna4ev написа:
Съжителстваме...наподобявайки...Тъжно,тъпо,отвратително..Упреквани,заедно с това,в липса или отстояване на позиция,зад което се крие "недоволството",че ако и с вързани ръце и въже на шията,българина не продължава да сее и създава,за да има какво да плюскат хищниците.Стихотворението е достойно за сутрешната "молитва", на гордеещите се със себе си управници,в последните двадесетина години.

цитирай
20. priqtel12 - А колко малко са хората днес, които биха могли да го кажат за себе си!
11.06.2011 21:18
hristo27 написа:
"Най-великото нещо на света е да можеш да принадлежиш на себе си."

Страхотна мисъл!

цитирай
21. priqtel12 - Да, Алекс, жалко е, че именно такива хора страдат, отстоявайки достойнството си.....
11.06.2011 21:19
pevetsa написа:
Душата ти
на руло се свива
и гърлото горчи
за учетулката мила
що Човек ме сътвори!

цитирай
22. dolsineq - Трудна тема за коментиране. Имам ...
11.06.2011 21:34
Трудна тема за коментиране. Имам познат, който имаше всичко, а после така се завъртяха нещата, че стигна до подаяния. Човек не знае какво го очаква. Понякога и най-близките ни хора могат да се окажат виновни за изпадането ни в незавидно положение. Съдба.
цитирай
23. kometapg - Уроците на живота. Някои от тях са ...
11.06.2011 22:17
Уроците на живота. Някои от тях са много горчиви и те карат да настръхнеш! Поздрав за силния постинг!
цитирай
24. priqtel12 - Да, уроците на живота.....
11.06.2011 22:28
Някои от тях наистина нагарчат, но те ни изграждат като хора, можещи да оценят ценното в живота.
цитирай
25. aqualia - Не само тъжно, а точно и страшно...
11.06.2011 23:42
Не само тъжно, а точно и страшно...
цитирай
26. stela50 - Чела съм го ...и съм плакала .
11.06.2011 23:43
Поздрави за идеята ,стихът ,музиката и мъдрите думи ...
Благодаря ти ,приятелко !
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Така е, става все по-трудно открито ...
12.06.2011 00:02
Така е, става все по-трудно открито да изразяваш своята позиция и да я отстояваш пред другите. Аз обаче не съм се отказала да го правя с риск да ме помислят за луда. Не афиширам позицията си без да е крайно необходимо, но върша каквото съвестта ми диктува.Много хубаво и реалистично стихотворение.
цитирай
28. priqtel12 - Човек не знае какво го очаква, да, но грябва да има кураж за новия ден и да не престъпва онзи праг, отвъд който вече губи човешката си същност.
12.06.2011 00:41
dolsineq написа:
Трудна тема за коментиране. Имам познат, който имаше всичко, а после така се завъртяха нещата, че стигна до подаяния. Човек не знае какво го очаква. Понякога и най-близките ни хора могат да се окажат виновни за изпадането ни в незавидно положение. Съдба.

цитирай
29. priqtel12 - Тъжна е описваната действителност, за съжаление.
12.06.2011 00:42
анонимен написа:
Не си спомням откога не ме е стягало така в гърлото. Стана ми тъжно и болно! Заплаках, тихо и за малко, и това също отдавна не ми се е случвало.
За съжаление това е самата истина

цитирай
30. priqtel12 - Благодаря ти, че го оцени!
12.06.2011 00:44
stela50 написа:
Поздрави за идеята ,стихът ,музиката и мъдрите думи ...
Благодаря ти ,приятелко !

цитирай
31. priqtel12 - Да, забелязала съм. Така и трябва да бъде, макар това да е по-трудния път.
12.06.2011 00:45
kasnaprolet9999 написа:
Така е, става все по-трудно открито да изразяваш своята позиция и да я отстояваш пред другите. Аз обаче не съм се отказала да го правя с риск да ме помислят за луда. Не афиширам позицията си без да е крайно необходимо, но върша каквото съвестта ми диктува.Много хубаво и реалистично стихотворение.

цитирай
32. gabar4eto - zdr
12.06.2011 00:58
Ne znam kakvo da kaja-Nasalziha mi se o4ite.Boje mili tolkova li sme stanali studeni tolkova li sme se vazgordqli .

цитирай
33. inel379 - Истинското огледало на нашите мисли е начинът ни на живот.
12.06.2011 03:28
Достойнството е част от него.
Изгубим ли го, губим себе си.
Поздрав за постинга, мила!
цитирай
34. miaa - Да бъдеш себе си:))))
12.06.2011 07:55
И нека има по- малко бедни,болни деца и възрастни :)Достойнството на човека не е в пряка зависимост от социалното положение!Достоен е всеки човек, който уважава себе си и останалите.И отстоява принципите си. Да бъде в хармония със себе си и със света.
Поздрави за хубавите мигове, Приятел!
цитирай
35. hope17 - Здравей Иве,
12.06.2011 09:48
знаеш моята позиция по този и още много сходни въпроси, все пак ще напиша това - бедност и богатство са относителни и силно субективни понятия, а човешкото достойнство има самостойна и различна значимост и не е зависимо от горните две. Както каза големият Хорхе Букай на 07.06. при срещата ми с него - "богатите имат едно предимство пред бедните, те вече знаят, че парите не могат да им купят всичко", та в този контекст мисля, че хората заявяват своята същност посредством личностни характеристики, а не с банкноти. Незнам и къде са тези апатични и вяли хора, за които говориш, но покрай мен няма такива. Ако има 300 души и само няколко от тях са потопени в негативно мислене, веднага се заемам да променя това. Хората около мен стават все по-позитивни, защото е нужно много малко за да се оцени смисъла на живота. Не живеем в "застрахован" свят, утре на нас може да се случи нещо неочаквано, но мисленето ни е онова, което ще ни върне отново "в пътя". Достойнството е част от цялостната личност, за да го има трябва да е осъзната преди това, да познава себе си, за да се проектира правилно и в света. Благодаря за материала :)
цитирай
36. mrazekoff - Незнам защо,
12.06.2011 10:14
но за мен това е едно велико стихотворение. Това, което разтърсва из основи на душата и кара сълзите да напират е велико произведение.
Само глупаци в този момент могат да обсъждат това произведение дали е издържано в някакъв аспект....!
Когато човешката душа се трогне , това означава, че все още има надежда да се наречеш ЧОВЕК!!!!
Ива, благодаря, за прекрасното стихотворение, за красивия постинг!Пожелавам ти красиви юнски дни!!!!
цитирай
37. erato7 - Поздрави за вълнуващия постинг, ...
12.06.2011 10:21
Поздрави за вълнуващия постинг, Иве!
цитирай
38. ustime - Благодаря!
12.06.2011 10:25
Благодаря, че има още такива хора, които оценяват човека по достойството.
Още Ботев навремето го е казал: "Свестните у нас считат за луди" и всички знаем дали и сега не е така?!
Човек никога не е застрахован от превратностите в живота и затова ще цитирам една мисъл, която съм чела много отдавна:
"Човек никога не трябва да забравя хората, които среща по пътя си нагоре, защото ще ги срещне по пътя си надолу".
цитирай
39. mileidi46 - :((((
12.06.2011 11:13
Kakvoto i da se kaje...6te budat samo dumi...!!!
Na dumi sme genialni!!!
Ako se poogledame,i se zamislime nad tova,koeto pozvolqvame da se slu4va...bi trqbvalo ve4e da ni e sram da kazvame,4e sme bulgari,,iunazi''!!!
Tujen posting! Tujna sudba na edin straxliv narod!!
Nikoi ne e vinoven za sobstvenata ni sudba!!
Grubo kazano..no e istina!!
Sujalqvam..
цитирай
40. tsenn - Ех, тази учителка!
12.06.2011 11:17
Защо все тя е образът на слабия, ощетения? Кофти говори за обществото... Слава Богу, че колегите ми са земни хора, много от работят на две места...
цитирай
41. naidobriq - Много е хубаво..
12.06.2011 12:59
Винаги като го прочета се натъжавам..
Много реално..
цитирай
42. swanlake - Трудно е да избираш между достой...
12.06.2011 15:25
Трудно е да избираш между достойнството и хляба. Избора понякога е страшен ..
цитирай
43. priqtel12 - Да, за жалост някои от хората са такива.....
12.06.2011 19:29
gabar4eto написа:
Ne znam kakvo da kaja-Nasalziha mi se o4ite.Boje mili tolkova li sme stanali studeni tolkova li sme se vazgordqli .



Хубавото е, че има и други.....
цитирай
44. priqtel12 - Поздрав и на теб! Благодаря, че се отби.
12.06.2011 19:30
inel379 написа:
Достойнството е част от него.
Изгубим ли го, губим себе си.
Поздрав за постинга, мила!

цитирай
45. priqtel12 - Да, това е - да бъдеш в хармония със себе си.
12.06.2011 19:31
miaa написа:
И нека има по- малко бедни,болни деца и възрастни :)Достойнството на човека не е в пряка зависимост от социалното положение!Достоен е всеки човек, който уважава себе си и останалите.И отстоява принципите си. Да бъде в хармония със себе си и със света.
Поздрави за хубавите мигове, Приятел!

цитирай
46. priqtel12 - Рени, благодаря ти, че се отби и коментира.
12.06.2011 20:25
hope17 написа:
знаеш моята позиция по този и още много сходни въпроси, все пак ще напиша това - бедност и богатство са относителни и силно субективни понятия, а човешкото достойнство има самостойна и различна значимост и не е зависимо от горните две. Както каза големият Хорхе Букай на 07.06. при срещата ми с него - "богатите имат едно предимство пред бедните, те вече знаят, че парите не могат да им купят всичко", та в този контекст мисля, че хората заявяват своята същност посредством личностни характеристики, а не с банкноти. Незнам и къде са тези апатични и вяли хора, за които говориш, но покрай мен няма такива. Ако има 300 души и само няколко от тях са потопени в негативно мислене, веднага се заемам да променя това. Хората около мен стават все по-позитивни, защото е нужно много малко за да се оцени смисъла на живота. Не живеем в "застрахован" свят, утре на нас може да се случи нещо неочаквано, но мисленето ни е онова, което ще ни върне отново "в пътя". Достойнството е част от цялостната личност, за да го има трябва да е осъзната преди това, да познава себе си, за да се проектира правилно и в света. Благодаря за материала :)


Да, зная твоята позиция и я споделям. За съжаление обаче, около мен ги има и апатията , и примиренчеството, хората са уморени да се борят, което лично аз не оправдавам, но е факт.
Хубава вечер ти желая!
цитирай
47. priqtel12 - И от мен. Заедно с една усмивка!
12.06.2011 20:26
erato7 написа:
Поздрави за вълнуващия постинг, Иве!

цитирай
48. priqtel12 - Харесвам тази мисъл.
12.06.2011 20:36
ustime написа:
Благодаря, че има още такива хора, които оценяват човека по достойството.
Още Ботев навремето го е казал: "Свестните у нас считат за луди" и всички знаем дали и сега не е така?!
Човек никога не е застрахован от превратностите в живота и затова ще цитирам една мисъл, която съм чела много отдавна:
"Човек никога не трябва да забравя хората, които среща по пътя си нагоре, защото ще ги срещне по пътя си надолу".


Така е, човек никога не е застрахован и животът му може да се обърне на 180 градуса, но ако е изградил себе си като личност, той ще устои и ще бъде себе си.
цитирай
49. priqtel12 - Да, такова е стихотворението- докосва.....
12.06.2011 20:38
mrazekoff написа:
но за мен това е едно велико стихотворение. Това, което разтърсва из основи на душата и кара сълзите да напират е велико произведение.
Само глупаци в този момент могат да обсъждат това произведение дали е издържано в някакъв аспект....!
Когато човешката душа се трогне , това означава, че все още има надежда да се наречеш ЧОВЕК!!!!
Ива, благодаря, за прекрасното стихотворение, за красивия постинг!Пожелавам ти красиви юнски дни!!!!


Хубава нова седмица и за теб!
цитирай
50. priqtel12 - Безобразията, които правим понякога
12.06.2011 20:44
mileidi46 написа:
Kakvoto i da se kaje...6te budat samo dumi...!!!
Na dumi sme genialni!!!
Ako se poogledame,i se zamislime nad tova,koeto pozvolqvame da se slu4va...bi trqbvalo ve4e da ni e sram da kazvame,4e sme bulgari,,iunazi''!!!
Tujen posting! Tujna sudba na edin straxliv narod!!
Nikoi ne e vinoven za sobstvenata ni sudba!!
Grubo kazano..no e istina!!
Sujalqvam..


или позволяваме други да правят, би трябвало да ни пречи да се определяме като човеци, а не само като българи, но е факт.За голямо съжаление.
Но все пак смятам, че нещата не са докрай изгубени.
Поздрави!
цитирай
51. priqtel12 - Аз лично не смятам, че в стихотворението тя е слабата.....
12.06.2011 20:46
tsenn написа:
Защо все тя е образът на слабия, ощетения? Кофти говори за обществото... Слава Богу, че колегите ми са земни хора, много от работят на две места...


напротив ......Уважавам всички свои колеги и не бих си позволила да ги нарека слаби хора.
цитирай
52. priqtel12 - Аз също....Поздрави!
12.06.2011 20:47
naidobriq написа:
Винаги като го прочета се натъжавам..
Много реално..

цитирай
53. priqtel12 - Има го и този момент....за съжаление......
12.06.2011 20:49
swanlake написа:
Трудно е да избираш между достойнството и хляба. Избора понякога е страшен ..


тогава правим компромиси, но допустимите....., ако искаме после да уважаваме себе си.
Поздрави!
цитирай
54. kundalini - соц.реализъм:(
14.06.2011 19:12
никой не е застрахован от бедност, нито има пълна застраховка "богатство" :)

бедността е само видимата страна на нямането,тя се вижда и не е трудно да я промениш.......по-трудно е другото - да разбереш, да се доближиш и да не отвърнеш глава

аз имам теория/ компилация от пуританската теория за благосъстоянието и многото никнещи една след друга съвременни теории за успеха:)/, според която човек сам избира колко да бъде състоятелен, стига да е наясно какво му помага или пречи да има или няма
аз доста късно разбрах тези дреболии и затова окъснях с богатеенето:)))))

твоят постинг ме подсеща да поместя бележка за една любима книга...
когато се оправи времето вътре в мен:)

поздрави, Приятел!
цитирай
55. merita - Ще си призная, че докато го четях се ...
27.06.2011 19:48
Ще си призная , че докато го четях се разплаках.Това ме накара да се замисля за доста неща.Житейска ситуация , която провокира към размисъл и може да е добра поука за нас.Може да се окажем и в двете роли и тогава можем да се запитаме , как ще реагираме.
Не се притеснявам да се видя и в двете роли и смея да кажа ,че бих реагирала по разбличен начин.
Има приятелка клошарка - ромка , веднъж даже я поканих в къщи .Поинтересувах се за семейството и и въобще за живота и.Оказа се наистина добра жена , който има не лек живот.Помагам и с каквото мога.Дадох и съвет да образова децата си за да може да са полезни на себе си и на обществото.
Не съм изпадала до ниво да ровя в кофи те за боклук но съм имала доста трудни моменти , в които съм била склоонна да приема всякаква работа-Апропо имам две дипломи за магистратура.Считам че няма срамен труд.
Срамно е когато изневерим на принципите си и позволим да бъде оскърбено достойнството ни.
Поздрав за споделеното!
цитирай
56. priqtel12 - Интересна е твоята теория. Да, ние сами правим нещата да бъдат такива, каквито са, със своето действие или бездействие, с позицията си в живота.
28.06.2011 19:36
kundalini написа:
никой не е застрахован от бедност, нито има пълна застраховка "богатство" :)

бедността е само видимата страна на нямането,тя се вижда и не е трудно да я промениш.......по-трудно е другото - да разбереш, да се доближиш и да не отвърнеш глава

аз имам теория/ компилация от пуританската теория за благосъстоянието и многото никнещи една след друга съвременни теории за успеха:)/, според която човек сам избира колко да бъде състоятелен, стига да е наясно какво му помага или пречи да има или няма
аз доста късно разбрах тези дреболии и затова окъснях с богатеенето:)))))

твоят постинг ме подсеща да поместя бележка за една любима книга...
когато се оправи времето вътре в мен:)

поздрави, Приятел!


Поздрави!
цитирай
57. priqtel12 - "Срамно е когато изневерим на принципите си и позволим да бъде оскърбено достойнството ни. " Чудесно казано, благодаря ти, че се отби и сподели мислит
28.06.2011 19:39
merita написа:
Ще си призная , че докато го четях се разплаках.Това ме накара да се замисля за доста неща.Житейска ситуация , която провокира към размисъл и може да е добра поука за нас.Може да се окажем и в двете роли и тогава можем да се запитаме , как ще реагираме.
Не се притеснявам да се видя и в двете роли и смея да кажа ,че бих реагирала по разбличен начин.
Има приятелка клошарка - ромка , веднъж даже я поканих в къщи .Поинтересувах се за семейството и и въобще за живота и.Оказа се наистина добра жена , който има не лек живот.Помагам и с каквото мога.Дадох и съвет да образова децата си за да може да са полезни на себе си и на обществото.
Не съм изпадала до ниво да ровя в кофи те за боклук но съм имала доста трудни моменти , в които съм била склоонна да приема всякаква работа-Апропо имам две дипломи за магистратура.Считам че няма срамен труд.
Срамно е когато изневерим на принципите си и позволим да бъде оскърбено достойнството ни.
Поздрав за споделеното!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3804732
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930