Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.01.2012 01:19 - Следновогодишно: още стихове.........
Автор: priqtel12 Категория: Поезия   
Прочетен: 12937 Коментари: 12 Гласове:
22

Последна промяна: 05.01.2012 11:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

"Човек е това, в което вярва. "                      /Антон Павлович Чехов /


      А авторът, чиито стихове ще Ви представя
по-долу, вярва в силата на любовта....
поне това показват неговите стихове.
Убедете се сами, като прочетете
някои от стиховете на Красимир Дяков.

image
image

Добро утро, любима!

Искаш - не искаш,  
ще се разтворят земни простори...
Зимното слънце ще тръгне
по своите дневни маршрути.
Ще стане, ще се протегне,
ще се промъкне
през мъгли и през щори.
Добро утро,  любима!
Наистина,  добро си е утрото!
  Някъде,  под прозорците,  
свири свирепо виелица.
Автомобили буксуват,  
припряно свирят със клаксон.
Знаеш ли,  чудесата...
Сбъдват ги смелите...
Ние си ги поднесохме...
И е прекрасно!
  Колко е хубаво!  Не бързаш.  
Не пришпорваш и времето.
Кафето забравено прекипява
и ни намразва...
Ние пък правим
шавливото стихотворение
и си шепнем онази,  
най-първата фраза.
  Добро утро,  любима!  
Наистина утрото е добро!
Не се притеснявай!  
Така е било и ще бъде!
Същите чашки, чинийки...
Целунатото чело!
Същите чувства...
И Мечтата ни - сбъдната!

 image  image  image

image

 Момичето, което обича….
 
Не я докосвайте! Това момиче е Жица...
Хиляди волтове протичат през нея...
Тя е Тихата обич... Тя е Безкрилата Птица...
Тя е Взрив... Тя е Нощната Фея...

Не я пийте с очи! Това момиче е Утрото!
Тя е мойта Зорница за новия ден!
Не е Страст...
Не е виртуалната Кама Сутра...
Тя е Вечерница, дето заспива до мен!

Не я пожелавайте! Това момиче е Пламък!
Тя е Свръхновата, в която се вричам...
Тя не търси ни Принца, нито пък Замъка...
Тя е момичето, което обича...

 image  image  image

image

Защото във душата ти
е пролет!

В косите му снегът е сякаш сив. Очите му - поляни са отнесли. Мъжът е зимен, сдържано красив, виелици в крилете си понесъл.   Отдавна, нейде, циганка гадае: - Щом затанцуват жълтите листа, ще дойде Той при Есенната, зная! Ще носи в себе си любов и топлина!   И в хладно утро чувства ще разтвори един букет от дъхави треви! Мъжът е зимен. Много не говори. В сърцето ти сърце ще подари!   Сълза скрежасала целувки ще разтапят и ти ще си щастлива в този полет и зимен мъж ще видиш как се стапя, защото във душата ти е пролет!  
image
  Жена и Пролет си приличат! Неравновесие - във всичко! Ту, заземени, те увличат, ту са в Небето волни птички...   Ту ласкави, ту агресивни, ту, пък, със котешките форми, загадъчни и експресивни, ту тих са Бриз, ту пък са Щормът...   Ту са разцъфнало кокиче. Ту са в тревата сълза на мъж. Жена и Пролет си приличат: Ту Слънце ясно, ту пък Дъжд...   Ту са платно, сред океана, ту в дъното забита котва, ту Юнгата, ту Капитана, ту Божи Дух, ту постно сготвено...   Ту те са Слънцето високо, ту те са Въздухът навън, ту те изгарят много покриви, ту разцъфтяват, даже, пън...   Жена и Пролет си приличат! Ту те прераждат, ту пък губиш... Пристигнат ли, така привличат, че ти се иска да ги любиш...

  image  image  image


image


Ако изчезнеш   Ти си ми Миналото и Настоящето, Светлината, Надеждата, Тъжния стон, Близкото, Привличащото, Искрящото и Далечното, и Хвъркатия кон...   Ти си ми Бъдещето. Всички тревоги. Всичките грешки. Избрания Път. Ти си Сълзата. Псувнята към Бога. Изгорелите мостове след мене димят...   Ти си ми Спътница. Ти си Жената. Халки не  ни трябват, сърце щом гори. Колко са стъпките, до болка познати? Колко са грешните кой ще брои?   Ти си ми Радост. Ти си Тъгата. Денем Разпятие. На съня ми пък - Стража. Даряваш ми нощем мъзга от лозата. На твойте ластари аз пък съм пажа.   Благодаря ти, Любима, за това, че те има! Само внезапно не късай със мене! Ти си ми Топлото в хладната зима! Ако изчезнеш... Севернякът ще стене...  
 image  image  image

image

Земно разпятие
Аз тъгувам, когато дъжд е заплакал,
а на стряхата врани умуват...
Аз тъгувам, щом чуя нежното "Чакай ме!"
и нищичко друго не чувам...

Не ща да те губя нито ден, нито час.
Очите ти... твоето бяло...
Тъгувам, изчезне ли незримото "нас"...
Как да пиша, кажи, за раздяла...

Случвам се тъжен, даже сред бял ден...
Гласа ти не чувам, с дъха ти не дишам...
Аз съм в света ти... Света си за мен...
Перото се скърши от писане...

Моите думи, без тебе, умират.
Денят ми е празен без твойта усмивка.
В късната обич какво ли намираш?!
Щастлив съм да бъдеш щастливка.

image

 image  image  image


image

Шепичка  ( с ) нежност

Пада първият сняг,
като първо причастие,
като първата нежност
на бебето със зърното...
Краткото, малкото,
земното щастие...
И Оня, отгоре,
е  ритнал кросното...

image

Заискрил е снегът,
смесил в дъгата
небесни боички
със земните чувства...
Шепичка (с)нежност
ти нося в ръката -
ако я вземеш - недей да я пускаш!


image

image  image  image

image


.......А какво е Нежността? За мен тя е тих морски залив. Безкрайно поле. Хоризонтът, където се целуват Земята и Небето. Първото кокиче. Синята горска теменужка. Момината сълза. Ароматът на роза. Пухкавата опашка на котката. Брезата. Детски устенца върху майчина гръд. Бисерчето от раковинката. Плюшеното мече до възглавницата. Стапящата се снежинка. Пухчета на тополата. Разлюляната ракита от топъл ветрец. Нечий добър поглед. Сватбеният ритуал. Докосването на ръце. Гласът на приятел. Копринената нишка. Букетче полски цветя. Целувката на любимата. Биенето на две сърца. Аз и Ти.
/Из „Какво е нежността”/
image


image  image  image

То, послето

Знаеш ли, все ми е тая за законите и морала.
Истински ни венчава само Всевишния!
Няма значение кого ти си избрала,
а какво Господ решава - Аллах ли,
Буда ли, Кришна ли!

Знаеш ли, все ми е тая колко мъгливо е там.
Километри и дъжд... Врагове и приятели...
Само в стихове ти си Ева, а аз съм Адам...
Само в стихове сме обичащи и мечтатели...

Знаеш ли, все ми е тая,
че нещо дължа на другите хора.
Мрежите късам и чупя жиглата на тоя хомот!
Сега те обичам!
И хич не ми пука какво ще говорят!
А после, в Отвъдното?! -
То, Послето, не е живот...


image  image  image

Паролата

След вас пепелище. След вас унищожение. Откривате смисъла в нечие поражение. Мисъл напреднала, но не в съзидание. Децата на Дявола в човешки създания.   Но как ще нахълтате на някой в главата?! Как ще намерите ключа към душата?! Парола е нужна - толкова простичко! Никой не иска неканени гости...   Паролата кратка вий сте забравили, що мозъка стига, отключва и брави. Тя - ваше проклятие. Тя - вашият бич.   От сърцето излязлата думичка - ОБИЧ!
image  image  image

image

Един мой приятел, към петдесет се ожени за двайсетгодишна. Злобните започна да ги тресе, че нищо не струва, че тя си е нищо. През чужди очи, придирчиви и строги, тя наистина не беше красавица. Грозното пате...С дълги ръце... Не снежинка, а кална лапавица. Какво ли пък толкова в нея намери?! Защо точно в нея се влюби?! Хората обичта еднакво не мерят, до болка понякога груби... А е толкова простичко, щом земята цъфти, щом поникват тревите и зазрява ли житото! Щом и птица политва в море от лъчи, щом и жребият носи насита! А тя си наложи да бъде незрима... Добрият петдесетгодишен съзря в нея нещо, което самата тя не съзираше. А тя за награда се разхубавяваше. Той и довери всичките си неща. Всичко свое с нея делеше.

image
  Тя му роди детенце. Той и се поклони до земята. Струваше и се, че това е сън. Мислеше си, че не го заслужава. Чудеше се защо се случи това. Той не се бъркаше. Стигаха му умът, силите и сърцето и този път. Неговата бяла обич беше до нея. Помагаше и с възхитените си очи. Тя държеше високо главата си. Под този поглед животът бягаше напред. Момичето порасна като дръвче - вкорени се, укрепна и като че ли за благодарност за спокойствието, за това, че не я излъга и обиди, тя в зрелостта си стана такава, каквато той я видя като млад - дълбоко задрямала Красота! Изведнъж се разлисти. Пищно. Богато.

image
  Отново се зачудиха наоколо: - Какво се случи с нея?! Защо?! Откъде се появи това чудо?! А моят приятел мълчеше... Упорит труд и воля - никакво чудо! Той поиска така. На чудесата не вярваше. Уверено. Решително. Властно. Със своята Обич я извая от кал и се оказа, че е прекрасна!   image 
image  image  image

image

Рицарско, на прощаване

Случайните богове тихичко дремят...
Съдбата променя, чрез дъжд, и Мига...
Тихо се раждаме... Без болка... Навреме...

Реалният свят е на някой съня...

Мечтата намира Рицаря често...
Обичта прави някого си щастлив...
Ние, щом тръгваме, не искаме ресто,
живеем без страх, гордо, красиво.

Когато си тръгваме, сме песен изпята,
вино изпито, сърце подарено,
цвете откъснато, Грешно и Свято,
буря в Душата, от Бог осветена...

Ние ще пуснем от клетките птиците!
Ние за Чест кръстосваме шпагите!
Ние сме само сълза по ресниците...
Ние сме Ад и Божа награда...

Чакат ни още слепите по рождение...
Ние го виждаме, скритото за мнозина!
Далечни звезди... Небесно движение...
и "хората да рекат": "- Човек си замина!"...

  image  image  image

image

Но ти ще живееш!

Прости ми, Любов!
Аз не съм те предавал. На парчета да късат не ще позволя! Добра с мене беше и тъй величава... Как с тебе, Обич, да се простя?! Прости ми, Любов! Ти тъй си прекрасна! Ти ме привлече в чудесния свят. Не знаех, че можеш да бъдеш опасна, да наказваш, че можеш, от мъка залят. Допивам до дъно горчилка пелинена, а после ще сдъвча залък забравяне... Прости ми, Любов! Защо ти изстина?! Не знаех сред пътя, че ще има оставяне... Прости ми, Любов! "Безсрамие" те нарекоха! Искаха да те стъпчат с оръфан цървул. Заедно с някого в тебе се врекохме, а сега пък се прави "ни видял" и "ни чул"... Тебе, Любов, не ще дам на разпятие! Твоето топло в душата ще пазя! Ще пазя и Вярата! Ако ще и проклятие да ме стигне за болката, за гнева ми, за това че намразвам... Благодаря ти, Любов! По-смел с тебе станах. Ти си за мене Пътеводна звезда. Бавно изстивам... Само Вяра остана... Но ти ще живееш в мойта душа!
image

image  image  image

Нежност и красота намерих аз в тези стихове.

Надявам се, че вие също ще ги оцените.

image

image

Ако искате да прочетете повече негови стихове,
използвайте следния линк:
http://otkrovenia.com/main.php?action=showuser&username=ZEMEDELEC&tab=2
 




Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. erato7 - Поздрави за автора на тези прекр...
05.01.2012 09:45
Поздрави за автора на тези прекрасни стихове и за теб, Ивче, че ни ги представи!
цитирай
2. stela50 - Красиви стихове , Ива ... топли и нежни .
05.01.2012 09:46
Благодаря за чудесното представяне - разкошен постинг .
Поздравления за автора , с удоволствие прочетох и много харесах .
Хубав ден !
цитирай
3. hristo27 - Много хубав избор си направила.
05.01.2012 10:23
Много хубав избор си направила.
цитирай
4. chergligan - чудесен автор!
05.01.2012 13:43
Поздрав за хубавото представяне. дай боже , всеки му!
цитирай
5. minavamottuk - Поздравления
05.01.2012 17:27
за прeдставянето на Краси-ZEMEDELEC-отдавна спечелил обичта на читателите си и малко известне в официалните литературни среди,те четат основно себе си...
цитирай
6. creatura - Всеки път е хубаво да четеш за люб...
06.01.2012 16:35
Всеки път е хубаво да четеш за любовта.Честита нова година!Бъди все така изпълнена с надежда,доброта и бъди силна,защото душата на добрите хора се носи трудно.
цитирай
7. eliana - Ценителка!
06.01.2012 17:55
Поздравления!СПр!
(по-кратко :едва ли :))))
цитирай
8. vostroto - :)Привет!
06.01.2012 18:50
Хубави стихове, и хубав постинг! Замя ми главата,приятелко!:)
Романтична вечер ти желая:)
цитирай
9. анонимен - Силвия
06.01.2012 19:46
Благодаря-отново си ни представила чудесна поезия!С хубави стихове се пренасям в друг свят,който за жалост не може да се сравнява с този ,в който постоянно се борим със себе си,със страховете,с тревогите...Прекрасно представяне.
цитирай
10. slavei - Честита Нова година!
15.01.2012 12:06
Благодат и мир да се сипе над теб!
цитирай
11. zvezdichka - И аз благодаря
09.02.2012 14:06
за представянето и прочита на тези стихове. Докосват!
цитирай
12. batogo - :)))))
19.12.2012 16:07
Както винаги - красота в думи, музика и картини...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3804095
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930