Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.06.2013 14:39 - "Да бъдеш полезен"
Автор: priqtel12 Категория: Рецепти   
Прочетен: 7348 Коментари: 8 Гласове:
24

Последна промяна: 24.06.2013 14:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Да бъдеш полезен е просто правило, има страхотни резултати, ако го възприемем на ниво ДНК, за да бъде в основата на начина, по който живеем. Винаги бъди полезен. …Трябва ли човек  стигнал до последния си дъх тогава да осъзнае, че всъщност е преживял една и съща година до края на живота си… Колко хора около теб, когато им говориш, имат усещането, че светът за тях е спрял, защото наистина се интересуват от това, което казваш в момента, и от това, което ще им кажеш после? Колко хора познаваш, които слушат толкова съсредоточено, сякаш почти чуват паузата между всяка твоя дума? Повечето хора прекарват целия си живот, без никой да им покаже какво означава да изслушваш добре другия. Защо? Защото всички сме невероятно заети - и погълнати от себе си. Разбира се, това са само извинения. Но когато слушаш, - а да слушаш е нещо съвсем различно от това да чуваш, - човекът, който говори, усеща, че го разбираш. Дълбокото му желание някой да чуе гласа му е удовлетворено. Той се чувства спокоен, доверието се увеличава. И познай какво се случва тогава? Тъй като другият се чувства спокоен, той бавно започва да сваля защитната броня, която облича всяка сутрин преди да излезе от сигурността на дома си и да се впусне в трудния, забързан свят. Той изключва защитата, която е издигнал срещу разочарованието и огорчението, което очаква от хората в живота си. Този човек започва да разбира, че наистина държиш на него. Започва да осъзнава, че неговите интереси са ти скъпи. И затова започва да ти дава най-доброто от себе си.   Всеки ден, сред хаоса на ежедневието, отделяй време,  да се усмихнеш на другите,  да им кажеш добра дума или да им поднесеш жест на внимание.
Тези постъпки не са признак на малодушие.

Не, така постъпват добрите хора.

  Затова бъди грижовен.   Бъди изключително любезен.   Стани забележително мил.                          Нека всеки човек, с когото пътищата ти се пресекат, си тръгне по-добър, по-щастлив и по ангажиран, отколкото преди срещата.                                                                                                                            Законът за реципрочността е много важен закон  в човешката природа.

image
                  /из „Лидерът, който нямаше титла”- Робин Шарма /  





Тагове:   човек,   добър,   полезен,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivoki - Ако не си полезен, за какво живееш?
24.06.2013 15:14
Ако не си полезен, за какво живееш?
цитирай
2. stela50 - Споделям мислите ти, Ива ... Споделям написаното от Ивоки ...
24.06.2013 20:07
Ето нещо и от мен ... с прегръдка и добри чувства. :))
--

В края на поредния ден
не правя ли планове нови ,
ясно е вече за мен --
Живяла съм днес без условия .

Видяла съм цвете самичко,
скрито в зелена трева ,
трошичка съм дала на птичка ,
до приятел съм свела глава .

В сърцето съм скътала спомен,
разведрила съм тъжни очи...
Разделила съм обеда скромен ...
Значи жива била съм , нали ...

И заспивайки... зная денят ми
е преминал добре и без страх .
Оглежда се в него светът ми ...
Днес - казвам си...просто живях.

stela50
цитирай
3. ivoki - Както винаги
25.06.2013 12:17
stela50 написа:
Ето нещо и от мен ... с прегръдка и добри чувства. :))
--

В края на поредния ден
не правя ли планове нови ,
ясно е вече за мен --
Живяла съм днес без условия .

Видяла съм цвете самичко,
скрито в зелена трева ,
трошичка съм дала на птичка ,
до приятел съм свела глава .

В сърцето съм скътала спомен,
разведрила съм тъжни очи...
Разделила съм обеда скромен ...
Значи жива била съм , нали ...

И заспивайки... зная денят ми
е преминал добре и без страх .
Оглежда се в него светът ми ...
Днес - казвам си...просто живях.

stela50

Stela 50 си на високо ниво ! Поклон !
цитирай
4. shveik5 - Когато
25.06.2013 18:38
Когато питаш някого “как си” - чуваш ли отговора?
цитирай
5. makont - Преградата, която сме спуснали между себе си и другите, разрушима ли е?
26.06.2013 11:19
Добротата, това е влизането в кожата на другия, не е трудно да го направим, да поемем неговата грижа, да сме съпричастни. Но колко болка можем да понесем и когато заболи, другият дали разбира, че си поел бремето? Често ми се случва и след това... Може би преградата е начин да се съхраним. Не винаги е по силите да носим мъката на целия свят. Тъжно е!
цитирай
6. inel379 - Нали затова идваме на този свят!
02.07.2013 19:36
За да сме полезни.
Растем, променяме се, развиваме се...
Обгрижват ни с обич, даряват ни знание,
после сами продължаваме да се учим.
Но най-важното е да станем човеци.
Ако загубим своята емпатийност,
няма как да бъдем добри хора.
Няма как и да бъдем полезни.
Инстинктът за самосъхранение е
нещо толкова естествено, но
егоизмът извън мяра е нещастие
за този, който му е подвластен.
Няма по-естествено желание
от това да искаме да сме полезни
и да правим възможното то да се случва.
Поздрав!
цитирай
7. megg - Много е хубаво написаното!
02.07.2013 20:11
Да протегнеш длан, да поемеш длан; търпеливо, лист по лист да снемаш защитната преграда на човека не за да го удариш, а за да го помилваш; да спасиш цвете, цвят, светлина в очите ...
Поздрав, Ива! :)
цитирай
8. batogo - !!!:)))
10.07.2013 13:56
Да бъдеш полезен е най-неизчерпаемото богатство! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: priqtel12
Категория: Други
Прочетен: 3790521
Постинги: 247
Коментари: 6722
Гласове: 39686
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031